Co należy brać pod uwagę tworząc kampanię reklamową?
2 min readDobrym pomysłem na reklamę naszej firmy jest oczywiście internet, jednak nie każdy wie jak wybrać skuteczny rodzaj promocji w sieci.
Mamy tu wiele różnych możliwości, jak przykładowo kampanie w wykorzystaniem bannerów, bardzo popularne pozycjonowanie naszej strony w wyszukiwarkach. Wiele firm stawia jednak na Google Ads, jest to bardzo skuteczna reklama ze względu na możliwość odpowiedniego kierowania reklam do konkretnych odbiorców. Zanim zaczniesz tworzyć swoją pierwszą kampanię Ads, musisz sprawdzić, czy klienci szukają danej usługi lub produktu w Google. Aby zapewnić dużą liczbę wyszukiwań dla danej oferty, warto skorzystać z narzędzia propozycji słów kluczowych Google Ads. To narzędzie powie nam jak często ludzie wyszukują frazy, które są najbardziej odpowiednie dla naszego rodzaju działalności. W tym przypadku będziemy płacili za kliknięcie w naszą reklamę, warto zatem zapoznać się z kosztami.
Warto znać maksymalny koszt kliknięcia, ten krok ma kluczowe znaczenie dla opłacalnej reklamy określonego słowa kluczowego, zamiast tracić pieniądze na słowa kluczowe, które nie będą dla nas opłacalne.
Aby sprawdzić, czy należy zainwestować w określone słowo kluczowe, należy sprawdzić maksymalny CPC i porównać go z szacowanym CPC słowa kluczowego w narzędziu propozycji słów kluczowych. W przypadku reklam tekstowych ważne jest kilka elementów, jest to nagłówek, który przyciąga uwagę i zawiera słowo kluczowe. Dalej mamy dwie linie opisu, które przedstawiają zalety produktu, opisują go. Mamy tam także adres naszej strony. W przypadku reklam ważne są odpowiednie statystyki, musimy wiedzieć, które reklamy i słowa kluczowe generują sprzedaż, a które marnują budżet reklamowy. Reklamy w Google Ads mogą być bardzo szczegółowo skonfigurowane co może nastręczać kłopotów. Początkowo możemy zaczynać z mniejszym budżetem, warto jest testować z mniejszym budżetem, aż znajdziemy złoty środek, warto także znaleźć dobry Google ADS poradnik, który pomoże stworzyć pierwszą kampanie.